Jeugd

Wat ga je doen?

Ben je tussen de 10 en 18 jaar oud en wil je leren kajakken? Wordt jeugdlid!

Als jeugdlid ga je in het seizoen één keer per week met een kano-instructeur het water op.  Spellen doen, tochten varen en technieken leren. Je kunt ook kanodiploma’s halen. Als je wat gevorderd bent in de technieken en snelheid, leer je ook zelf om een tocht te organiseren.  Vanaf half mei tot aan de herfstvakantie varen we op de grachten en lekker buiten. We organiseren ook losse activiteiten:  een weekend op zee, wildwatervaren en meer. In de winter hebben we een keer per maand een zwembadtraining en losse activiteiten.

Spel, plezier en waterpret staan voorop! We zorgen voor een afwisselend programma. Al doende leer je de basisprincipes van het kanovaren. Voor de inhoud van de lessen laten we ons inspireren door het programma Paddle Power van de British Canoe Union (BCU)

Wie doen er mee?

In de jeugdclubs varen onze leden tot 18 jaar. De jeugdclubs worden begeleid door enthousiaste leden, ouders, en vooral door instructeurs die zelf ook begonnen zijn als jeugdlid.

Als jeugdlid mag je ook met alle andere activiteiten meedoen, zoals de dinsdag- en woensdagavondtochten en kleine en grote tochten in het weekend. De instructeurs bekijken samen met jou of je ook met deze tochten mee kunt doen.

Wat moet ik weten?

Een paar dingen zijn handig om te weten: