Clubtochten

Wekelijkse clubtochten

Wij varen het hele jaar door, zomer en winter. De wekelijkse clubtochten zijn op:

Op dinsdag- en woensdagavond varen we een tocht door de stad. Op dinsdag vertrekken we om half 8 en varen we tot ongeveer half 10. Op woensdag vertrekken we om 7 uur. We hebben op woensdag, in elk geval tussen april en oktober, meestal 2 tochten: een lichtere ontspannen tocht, en een sportievere tocht. De ontspannen tocht duurt ongeveer anderhalf uur, de sportieve tocht twee uur.

Elke zaterdagochtend is er conditietraining: van 10 tot 12 vaar je individueel de Amstel op en terug.

Ook de rest van de week gebeurt er van alles. Zo zijn er de jeugdclubs tussen april en oktober, allerlei verschillende cursussen en varen de Open Kano'ers vaak op de maandagavond.

Op avontuur

Naast de vaste clubmomenten zijn er vaak langere tochten. Die varen we vaak op zondagen. Soms varen we door de stad, soms gaan we elders op avontuur

Daarnaast organiseren we ook meerdaagse (kampeer)tochten op verschillend niveau, bijvoorbeeld naar Edam of de Waddenzee op, of door polders of een natuurgebied.

Tochten zijn toegankelijk voor leden, en worden aangekondigd in de kalender (hieronder en op de homepage) en via mail.

Een greep uit de tochten die we de afgelopen jaren organiseerden:

Meevaren?

Als je wilt deelnemen aan een tocht verwachten we dat je je houdt aan de spelregels die we daarvoor opgesteld hebben:

Niveau

Bij een tocht (buiten de vaste momenten) staat meestal een tocht-aanduiding om aan te geven wat voor soort tocht je kunt verwachten, en wat je daarvoor moet kunnen.

Vlakwater
(grachten, Amstel, plassen)

V1: Iedereen mag mee. De tocht wordt aangepast aan het niveau van de deelnemers.

V2: Beginner. 2-3 uur varen, tussendoor een stop indien gewenst. Hier kun je aan meedoen als je de introductiecursus hebt gevolgd.

V3: Gevorderd. 4-5 uur varen, tussendoor één of twee stops. Redelijke conditie noodzakelijk. Stukje IJ en/of NH kanaal kan in de tocht zitten.

V4: Dagtocht. 6-8 uur varen, tussendoor één of twee stops. Ervaring en goede conditie noodzakelijk.

Grootwater
(IJmeer, Markermeer, zee)

G2: Kennismaking met groot water. Ervaring op vlak water en redelijke conditie vereist. 4-5 uur varen, tussendoor één of twee stops.

G3: Normale grootwatertocht. Ervaring op groot water en goede conditie vereist. Eigen uitrusting. T/m windkracht 4.

G4: Zware grootwatertocht. Minimaal 2 jaar ervaring en goede conditie zijn noodzakelijk.

KVZ-kalender